1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

ארנקים דיגיטליים

למי אין תיקייה בנייד עם שלל ארנקים אלקטרוניים (אפליקציות תשלום).
הרי ידוע שבגן של הילד הועד גובה כספים רק בpaybox והקוסמטיקאית גובה עבור הטיפול רק בbit…
אז מה הקסם של הארנקים האלקטרוניים?

פתחו את הארנק...בטלפון!

מאת: יורם שיפר

פתחו את הארנק…בטלפון!

לפני שניגש לסקירה כללית, נסביר מהו ארנק אלקטרוני:

ההתפתחות הטכנולוגית של רשת האינטרנט בשנים האחרונות הובילה לגידול משמעותי במספר הרכישות המתבצעות באופן מקוון.
למעשה, היום ניתן לרכוש כמעט כל דבר באינטרנט. לפני כמה שנים, מי חלם שמה שעינינו רואות על מסך הטלפון , יהיה שלנו בלחיצת כפתור?

למרות העלייה הניכרת של הרכישות האינטרנטיות, עדיין  הצרכנים מפחדים להשתמש בפרטי כרטיס האשראי שלהם ברשת, שמא גורם ישתמש לרעה בפרטיהם. ובצדק. יש לא מעט האקרים  שיכולים להזיק לנו כצרכנים בתחום הזה…

על כן, היה צורך להמציא את הגורם המתווך בין פרטי האשראי שלנו, לרכישה אונליין. הלו הוא הארנק האלקטרוני. באמצעותו ניתן לרכוש אונליין מבלי שפרטי האשראי שלנו יהיו חשופים, מה שהופך את הרכישה למאובטחת. פרטי האשראי בעצם נצורים במערכות המידע של אותו שרת ששייך לארנק האלקטרוני ובזמן התשלום שרת זה מתחבר לאותו אתר קניות באמצעות חיבור מאובטח ומאשר את הרכישה.

ברוב הארנקים הדיגיטליים הרישום לשירות הוא תהליך קליט וקצר הכולל עדכון שם משתמש וסיסמא ועדכון חד פעמי של פרטי האשראי.

שלושת השחקנים העיקריים בשוק הארנקים האלקטרוניים הם pepper pay אשר שייכת לבנק לאומי, paybox השייכת לבנק דיסקונט ו bit השייכת לבנק הפועלים.

השימוש בארנקים הדיגיטליים נועד להעברת כספים בין משתמשים פרטיים. עם זאת, יותר ויותר בעלי עסקים משתמשים בהם. כאן כבר יתקלו בהגבלה חודשית לפי נפח העסקאות המאושרות. הרי אמרנו שארנק אלקטרוני נועד לפרטיים…לא? אז כדי להקשות על בעלי העסקים להשתמש באמצעי החיוב הזה ללא עלות, החליט בנק ישראל על המגבלה השנתית עבור משתמש ספציפי. מה שאנחנו פחות יודעים, הוא שעל כל העברה, הבנק גובה עמלה שנגבית ממקבל התשלום.

ועכשיו, עוד בשורה פחות משמחת- הבנקים המפעילים את אפליקציות התשלומים,  מחויבים להעביר לרשויות המס רשימות של המשתמשים הכבדים ביותר, בחיפוש אחר בעלי עסקים קטנים וזעירים, שהפחיתו את השימוש במזומן.

מאז ינואר 2018 נצפתה עלייה תלולה בשימוש באפליקציות, במיוחד לאור חוק הגבלת השימוש במזומן. ההבנה שבעסקים השימוש באפליקציות האלה החליף את השימוש במזומן, ללא דיווח על ההכנסות, הצית ברשויות את הצורך לאתר מעלימי מס קטנים.

עם זאת, בעלי עסקים כבר מזמן הפכו את הארנק הדיגיטלי לאמצעי תשלום לכל דבר ועניין. וגם אנחנו J

אצלנו בinvoice4u תמצאו את הארנקים הדיגיטליים בין אפשרויות התקבול שהעביר לנו הלקוח במסמכים חשבונאיים כגון קבלה, חשבונית מס קבלה (המסמכים החשבונאיים שבהם על בעל העסק לדווח על שיטת התשלום של הלקוח).

בנוסף, דו"ח המפרט את התקבולים שהעסק קיבל מלקוחותיו. נתוני הדוח, יכולים לעזור מאוד לבעל העסק בניתוח שיווקי של אמצעי התשלום המועדפים על לקוחותיו. לא מעט מסקנות אפשר להסיק מנתונים אלה. למשל, אם לקוחות רבים נוהגים לשלם לי בארנק אלקטרוני מסוים, אולי שווה לי לפרסם שאני מכבד תשלומים גם מאותו ארנק…תודו שיעיל.

אז בפעם הבאה שאתם מפיקים מסמך חשבונאי, אל תשכחו לסווג את התקבול בצורה הכי מדויקת, אפילו אם קיבלתם את הכסף באמצעות ארנק דיגיטלי.

יורם שיפר

יורם שיפר – רואה חשבון ואחד מבעלי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות'.
יזם בתחום האינטרנט. בין היתר פיתח מערכת להנהלת חשבונות דיגיטלית
ומערכות נוספות שנועדי לסייע לבעלי עסקים להמריא גבוה.