1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

הצהרת הון

כל מה שחשוב שתדעו על הצהרת הון?

מאת: יורם שיפר

עצמאים, חברות ובמקרים מסוימים גם שכירים, נדרשים להגיש בכל 4-5 שנים, הצהרת הון הכוללת פירוט של הונם הפרטי והעסקי. מילוי ההצהרה מאפשר לרשות המיסים לעקוב אחר הכנסותיהם ולאתר מקרים של העלמות מס.

כיצד ממלאים טופס הצהרת הון? אילו מסמכים יש לצרף אליו? תשובות לשאלות אלו ואחרות במדריך הבא.

מה היא הצהרת הון?

הצהרת הון מספקת לרשות המיסים מידע לגבי ההכנסות וההון של עצמאי, שכיר או חברה. בעקבות ההצהרה ניתן לעקוב אחר שינויים במצב ההון של הנישום ולוודא שהכנסותיו דווחו כחוק. ההצהרה כוללת את פירוט הנכסים הפרטיים והעסקיים של הנישום, בן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 18.

מי צריך למלא הצהרת הון?

לפי סעיף 135 (1) (א) לפקודת מס הכנסה, פקיד השומה יכול לדרוש מכל אדם להגיש הצהרת הון, 120 יום ממועד קבלתה.

עצמאים, כולל עוסקים פטורים ומורשים וחברות, נדרשים למלא הצהרת הון. שכירים נדרשים להגיש את ההצהרה במקרים שונים כולל: שכר גבוה במיוחד, בעלות על עסק פרטי בהווה או בעבר ורכישת נכסים.

בעלי עסקים נדרשים להגיש הצהרת הון ראשונה כמה חודשים לאחר הקמת העסק ובהמשך הם נדרשים למלא הצהרות נוספות מדי 4-5 שנים. רשות המיסים משווה בין הצהרת ההון הראשונה להצהרות הבאות ולכן חשוב להקפיד למלא את ההצהרה הראשונה באופן יסודי ומפורט.

מה כוללת הצהרת הון?

טופס 1219 – טופס הצהרת הון, כולל את הנתונים הבאים:

נתונים עסקיים כגון:

מגרשים, בניינים, מכונות, ציוד כבד, מלאי מוצרים וחומרי גלם, חייבים ולקוחות.

נתונים פרטיים:

הון עצמי  כגון – חשבונות בנקים, תכניות חיסכון, יתרות בחשבונות הבנק בארץ ובחו"ל, קופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות פנסיה, ביטוחי חיים, ניירות ערך, הלוואות ומזומנים.

רכוש כגון – דירות, מגרשים, כלי רכב, תכולת הבית, תכשיטים וכספות.

התחייבויות כגון – חיובים בכרטיסי אשראי והלוואות.

מסמכים נלווים – יש לצרף להצהרה את המסמכים הרלוונטיים כולל: אישורי יתרות בנק, צוואה על ירושה שהתקבלה, אישור הלוואות, חשבוניות, קבלת פיצויים, חוזה קנייה ומכירה של נכס נדל"ן ועוד.

כיצד מגישים טופס הצהרת הון?

הגשת הצהרת הון מתבצעת בדרכים הבאות:

באופן ידני – באמצעות הדפסת טופס 1219 בשני העתקים, מילוי הפרטים, חתימה על הטפסים והגשת המקור בליווי המסמכים הנדרשים לפקיד במשרד השומה. חשוב לוודא שהעותק שנותר בידיכם כולל אישור הגשה.

באופן מקוון – באמצעות כניסה למערכת פניות הציבור ושליחה אונליין של קובץ מלא וחתום של הצהרת הון, בליווי המסמכים הנדרשים.

דגשים חשובים לגבי מילוי הצהרת הון

  • הצהרת הון ראשונה – הצהרת ההון הראשונה משמשת כבסיס להצהרות הבאות ולכן חשוב במיוחד למלא אותה בצורה מדויקת ומפורטת. פקיד השומה עורך השוואה בין הצהרת ההון הראשונה לשנייה ובמידה וחל שינוי בנתונים, תצטרכו לספק הסברים להפרשים בגיבוי של מסמכים
  • התכוננו מראש – הקפידו לתעד את הפעילות הפרטית והעסקית שלכם ושמרו את כל המסמכים הרלוונטיים כולל: קבלות, חוזים, מתנות, רכישות, אישורי הלוואות ועוד
  • מומלץ למלא טופס הצהרת הון בעזרת רואה חשבון מקצועי ומנוסה כדי להימנע מטעויות

INVOICE4U – מגוון פתרונות לקידום העסק

חברת INVOICE4U הוקמה בשנת 2004 על ידי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות', מהמובילים במשרדי רואי החשבון בארץ. אנו מציעים לעסקים וחברות מגוון פתרונות מתקדמים להתנהלות יעילה כולל: סליקת אשראי, הנפקת חשבוניות דיגיטליות, מערכת ניהול לקוחות CRM, ניהול הוצאות, מסחר אלקטרוני ועוד. השירותים המתקדמים והייחודיים מלווים בתמיכה טכנית מקצועית ושירות לקוחות אדיב.

לקביעת פגישת ייעוץ לפתרונות המותאמים לעסק שלכם אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר

 

יורם שיפר

יורם שיפר – רואה חשבון ואחד מבעלי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות'.
יזם בתחום האינטרנט. בין היתר פיתח מערכת להנהלת חשבונות דיגיטלית
ומערכות נוספות שנועדו לסייע לבעלי עסקים להמריא גבוה.