1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

המדריך המקוצר שאתם חייבים לקרוא אם אתם פותחים עסק!

כמה פעמים שמעתם את המשפט: הקורונה שינתה את פני האנושות?

אז זהו, שזה נכון.

היא הפכה ישראלים לקצת יותר אירופאיים, הפכה אירופאיים לקצת יותר אירופאיים, מחקה מזכרוננו מחלות יומיומיות כמו שפעת (כן, הייתה כזאת מחלה פעם…), וגם כפתה על לא מעט א.נשים לחשב מסלול מחדש.

קורונה, היום שאחרי: לצד עסקים רבים שנסגרו, המון חדשים נפתחו. מלא כאלה שהחליטו, או שהוחלט עבורם, שעבודתם כשכירים הגיעה למיצוי, בחרו במסלול המהיר להקמת עסק. כדי להימנע מטעויות, הכנו לכם את המדריך המקוצר לפתיחת עסק. תעקבו ותשננו איך עושים את זה נכון.

חמשת כללי הזהב לכל פותח/ת עסק:

1. פתיחת עוסק ובחירת רואה-חשבון או מלווה עסקי

אצלן הכל מתחיל, ואצלן הכל נגמר (חס וחלילה טפו טפו).

נניח שהחלטתם על סוג ההתאגדות  – פטור, מורשה או חברה בע"מ (לכל אחת יתרונות וחסרונות, חובות וזכויות. מאד מומלץ להתייעץ עם רו"ח בדרך להחלטה הזו).

לכל סוג התאגדות יש מסמכים נחוצים שיש למלא ולהגיש לרשויות – מס ערך מוסף, מס הכנסה וביטוח לאומי.

אם בא לכם לחסוך לעצמכם את כאב הראש הזה, בחרו רו"ח לייצג אתכם ובקשו לקבל את השירות של פתיחת תיקים. העלות לא גבוהה ולפעמים זה עדיף מלבזבז כמה שעות על ביורוקרטיה.

2. פתחו חשבון בנק 

הבנקים הם מוסד שרובנו אוהבים לשנוא, אבל לא תמיד בצדק. כמו בכל מקום, גם בנקים יש נחמדים יותר ויש נחמדים פחות, אבל בעיקר יש סניפים שמתמחים בעסקים. בחלק מהמקרים זה בדיוק מה שצריך, וההתמחות הזו תורמת מאד לעסק בכל מיני צמתים ומצבים. למשל, כשמתעורר הצורך באשראי.

כדי לדייק את העניין רק נסביר, שעסק שאינו חברה בע"מ אינו מחויב על פי חוק בניהול חשבון עסקי נפרד. יחד עם זאת, בלא מעט מקרים זה תורם משמעותית להפרדה פיננסית, עוזר מאד להתנהלות השוטפת ובמידה מסוימת אף עשוי להשפיע על ההתייחסות אליכם מצד הבנק.

3. ביטוח. זה משעמם, אבל אין ברירה!

ביטוח הוא עניין לא.נשים רציניות.ים.

אם הייתם שכירים בעבר, לא הייתה לכם את הדאגה לביטוחים מקצועיים, אובדן כושר עבודה וקרנות פנסיה והשתלמות.

העידן הזה חלף, וזה אולי אחד החסרונות של העצמאיים.

מהיום, תצטרכו לדאוג לכל בעצמכם – כמה להפקיד, לאן להפקיד, מה יכסה אתכם במקרה של אובדן כושר עבודה? האם נדרש לכם גם ביטוח צד ג'? הפרשה לפנסיה היא חובה, והפרשה לקרן השתלמות תחסוך לכם מס.

קחו פגישה אחת עם בעל.ת מקצוע ותחסכו לעצמכם הרבה עוגמת נפש עתידית.

4. לקוחות או לא להיות

והסיבה לשמה התכנסנו: לקוחות.

מי יקנה מכם את מרכולתכם? איך יגיעו אליכם? כמה ישלמו לכם? למה שיקנו דווקא מכם?

עד מהרה אתם תגלו שבלי מערך שיווק ומכירות חזק ומשומן, לעסק שלכם אין סיכוי. אל תדחו את הקץ, ואל תחכו ששמכם יעבור מפה לאוזן, כי לא תוכלו לשלוט במה יאמר הפה ומה תשמע האוזן.

פשוט הקימו תשתית יסודית ונכונה, המתאימה לעסק שלכם, המתחשבת בתנאי השוק ובמתחרים שלכם, ביעדים שלכם ובתקציב שלכם.

5. חשבוניות וניהול העסק ביעילות

עוד שלב חשוב בהקמת העסק הוא הבחירה באופן הפקת החשבוניות. בגדול יש שתי אפשרויות – פנקסים ידניים או מערכת דיגיטלית.

מעבר לעובדה שפנקסים ידניים הם עניין די מסורבל שדורש המון התעסקות עם דברים שאף אחד כבר לא צריך להתעסק איתם – כתיבה, תלישה, שליחה בדואר וכ"ו, השימוש בהם בעצם מפספס עוד עולם שלם של כלים ניהוליים שנותנת לכם מערכת.

מערכת הפקת חשבוניות היא כבר מזמן לא רק מפיקה חשבוניות. דרכה אפשר גם לסלוק אשראי, לנהל לקוחות, לנהל הוצאות, לנהל מלאי ועוד המון המון אפשרויות סופר מתקדמות שמרכזות את כל ניהול העסק מהבחינה הפיננסית, במקום אחד.

בסוף, נשאר לכם ליהנות מהחופש שנותנת לכם העצמאות, מהאפשרויות שנפתחות בפניכם לפרוץ תקרות זכוכית ומתהליך הלמידה המאתגר אך מהנה שצפוי לכם.

לסיום אנחנו כמובן מאחלים לכם הצלחה רבה, ותזכרו מי אמר לכם את כל זה לראשונה…