עצמאים?
כך תבנו לעצמכם סדר יום תזונתי מאוזן

עצמאים.
אם חושבים על זה, הרבה פעמים אתם זה העסק והעסק זה אתם.
אז אנחנו מקווים שאתם דואגים לשמור טוב על עצמכם.
חלק מתחזוקת ה"עסק" זה לשמור על תזונה נכונה ובריאה, וזה אתגר לא פשוט כשאתם רצים מפגישה לפגישה,
עובדים מהשולחן הקבוע בקפה או ב WEWORK
ואפילו אם אתם עובדים מהבית עם מקרר מפתה בהישג יד.
הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם לשמור על הנכס הכי חשוב שלכם. אתם : )

כל עצמאי מכיר את זה: העצמאות בעסק מאפשרת לבעל העסק ליצור לעצמו את סדר היום,
להחליט לגבי הפגישות, המטרות, הפעולות וכן הלאה.

העצמאות מתבטאת גם בתזונה. אין חדר אוכל או קפטריה בעבודה, יש שעות ממושכות מול המחשב עם איזה חטיף/ נשנוש ביד, או שאולי ארוחות בבתי קפה.

לא כולם יודעים איך להתנהל מבחינה תזונתית , וכשכל האפשרויות פתוחות זה גם עלול ליצור בלבול וכאוס.

במאמר אנסה לייצר סדר (מתחביביי) עם כמה עקרונות פשוטים שיעזרו לכם לאכול יותר בריא ומסודר.

האפקט ממכר: יותר ידע, שליטה במה שאתם מכניסים לפה, והבונוס הוא גם אפקיביות, ריכוז ועירנות במהלך יום העבודה.

נתחיל עם ארוחת הבוקר:

כמו שאני ממליצה ללקוחותיי התלמידים לאכול לפני ארוחת העשר בבית הספר, כך אני ממליצה גם לכם להתחיל את הבוקר עם ארוחה מזינה עוד לפני שמתחיל ה"בלגן" של העבודה עצמה, הפגישות וכו'.

ארוחה קבועה בשעות הבוקר מספקת לכם אנרגיה מזינה, ואתם גם מעבירים מעין מסר לעצמכם: "לפני הכל, אני דואג לעצמי ומזין את עצמי כמו שצריך."

ארוחות בוקר נקבעות בהתאמה אישית להעדפות ולצרכים, אבל הנה כמה דוגמאות שכיחות:

לחם מלא עם ממרח (גבינה, טחינה, אבוקדו..), רצוי גם ירק חתוך

יוגורט (לא ממותק, אבל אפשר להוסיף כפית דבש או ריבה) + 2-3 כפות גרנולה או פרי + אגוזים או שקדים

פגישות בבתי קפה:

הנה אחת המהמורות הרציניות!

רוב האנשים שאני פוגשת מספרים לי שהם אוכלים מאפה כלשהו עם הקפה, או מנת פסטה כלשהי.

המטרה שלנו היא פחות להעמיס פחמימות (עלול ליצור כבדות ועייפות) וכמובן לייצר ארוחות בריאות ומאוזנות יותר, כדי שנוכל לקבל ערך תזונתי גבוה ככל האפשר.

הנה כמה אפשרויות שאני ממליצה עליהן:

כריך – כדאי לבחור כריכים קטנים מלחם מלא עם חלבון ו/או שומן: ביצה, אבוקדו, גבינות, טונה ועוד.

סלט – סלט הוא אופציה מצוינת, כיוון שמכיל שפע ירקות, ולעיתים פחמימות וחלבונים. התוספות המומלצות הן טונה, ביצה קשה, גבינה בולגרית, או עוף – כל התוספות הללו מספקות חלבון.

לצד הסלט מומלץ לאכול לחמניה קטנה מלאה או 2 פרוסות לחם.

ממליצה לבקש את הרוטב בצד, ולהוסיף אותו עצמאית. (עצמאיים, כבר אמרנו J)

ואם בכל זאת מתחשק לכם רק קפה עם משהו מתוק, השתדלו לא להזמין את המאפים הגדולים (קראסון, מאפה קינמון..) אלא כמה עוגיות (תמיד ישנה אפשרות כזו)

שתייה: ממש לא ממליצה שתייה ממותקת, עדיף מים או סודה.

ומה עם נשנושים בין לבין??

כמובן שיש חשיבות רבה לארוחות הביניים הללו, לפעמים צריך אותם רק בשביל האנרגיה שלאט לאט מתחילה לרדת…

הנה כמה דוגמאות:

  • פרי עם חופן אגוזים או שקדים
  • יוגורט לא ממותק עם גרנולה או פרי
  • חטיף אנרגיה טבעי, לא מעובד (יש הרבה חטיפים כאלו, צריך רק לחפש)

לסיכום, עם קצת מודעות והכוונה, תוכלו לייצר לכם סדר יום מאוזן מבחינה תזונתית, שישפיע מהותית גם על הצלחת העסק שלכם!

 

שלכם,

עדי גודל סולומון דיאטני קלינית
שיטת 555 לירידה במשקל, בריאות ואיזון
www.adiet.co.il