איך מתמודדים עם דחיינות בניהול העסק שלך ?

לפעמים, ההבדל בין עסק מצליח לבין עסק שנכשל, הוא רק לדעת איך לוקחים את ההחלטות העסקיות הנכונות בזמן הנכון ולא…לדחות.
במאמר הבא, יש 5 טיפים נהדרים איך להתמודד עם תופעת הדחיינות, שכדאי שתכירו.
תקדישו לזה 5 דקות, זה יכול לחולל שינוי עבורכם, אז לא לדחות את הקריאה לאחר כך : )
מתחילים ממש עכשיו…

אז, איך מתגברים על דחיינות בניהול עסק?

בעולם ה- NLP זיהו כמה דרכי חשיבה אוניברסליות שגורמות לדחיינות. גילו שאם משנים את המבנה של החשיבה אודות הדבר אותו אנו דוחים הרגש משתנה ואנחנו כבר לא דוחים אותו.

גם אני הייתי דוחה פעולות שונות בעסק שלי. הייתי דוחה שיחות ללקוחות, פעולות שיווק, הגשת חומרים לרואת החשבון. רציתי לנוח מכל הדברים האלה  אבל המציאות היא שהדברים האלה חייבים להתבצע. כאשר אנחנו דוחים אותם מצטבר לנו פקק בעסק שגורם רק לתקיעות, חוסר שקט ולהכול חוץ מאשר מנוחה.

למעשה כשאנחנו לא דוחים- אז אנחנו יכולים להתפנות לנוח הן פיזית והן נפשית.

במאמר זה אשתף אתכם בחמש דרכים שאני מוצא שמאוד עוזרות לי בעסק כל פעם שאני תופס את עצמי דוחה דברים.

1- שינוי המיקוד מהדרך לתוצאה:

אם אדם דוחה, למשל, הכנה של דוחות כספיים, הוא כנראה מתמקד בצדדים של המשימה שהוא פחות אוהב- באיסוף המידע, בחישובים, בכתיבה וכן הלאה.

דבר אחד שאתם יכולים לעשות וכבר יחולל אצלכם שינוי הוא אם תשנו את המיקוד שלכם לתוצאה החיובית והרצויה שתהיה לאחר שסיימתם את הכנת הדו"ח. למשל אנחת הרווחה שזה כבר מאחוריכם, השקט הנפשי, הגאווה שתרגישו שעשיתם את זה וכן הלאה.

2- החלפת הדיקטטור המחליש:

דיקטטור מחליש הוא אותו קול בתוך הראש שאומר לנו "אתה חייב לעשות את הדוחות הכספיים האלה".

מילים כמו "חייב" או "צריך" אלה מילים שמעוררות בנו הרבה פעמים רצון למרוד ודווקא לא לעשות.

אם נחליף את הדיאלוג הפנימי ל"איזה כיף יהיה כשהדו"ח הזה כבר יהיה מוכן" ובו זמנית נתמקד בתוצאה החיובית והרצויה של הכנת הדו"ח- יהיה לנו כבר הרבה הרבה יותר קל להכין אותו.

3- פירוק או קיבוץ המשימות שיש לעשות:

הרבה פעמים אנחנו מסתכלים על משימה בתור משהו גדול ומאיים וזה גורם לנו לרצות לדחות את זה. או לחילופין- מסתכלים על כל הפעולות הקטנות שמרכיבות את המשימה ואז אנחנו שוב מרגישים שהמשימה גדולה ומאיימת..

החכמה שלנו כאן היא לפרק משימה גדולה לחתיכות קטנות שקל לעכל, או לחילופין לקבץ את הפעולות לקטגוריות ושלבים.

למשל לחלק את הכנת הדו"ח לאיסוף המידע, אחר כך שיבוץ המידע בקובץ, אחר כך חישוב. או לחלק דוחות לחודשים למשל.

4- להריץ את הסרט במהירות:

לפעמים כשאנחנו חושבים על משימה שאנחנו דוחים אנחנו רואים אותה בדמיון כמו סרט בהילוך איטי. כמובן שאם נראה את משימת הכנת הדו"ח הכספי בהילוך איטי לא יתחשק לנו לעשות אותה ונעדיף לדחות.

אם נגביר את מהירות הרצת הסרט של הכנת הדו"ח הכספי זה לא יראה כאילו זה נמשך לנצח, אנחנו נוכל לראות את הסוף וזה ירגיש הרבה יותר קרוב, אפשרי וקל לביצוע. מהניסיון שלי אנחנו גם בפועל נעשה את זה יותר מהר.

5- התבלין הסודי:

אם תוך כדי שאנחנו מבצעים מטלה נמצא דרך ליהנות ממנה, לא רק שנפסיק לדחות אותה אנחנו נרצה לעשות אותה! עבור כל מטלה זה קצת שונה כי יש מטלות שאפשר לשים מוזקיה ברקע ויש מטלות שדורשות את מלוא תשומת הלב שלנו.

מדריך מקיף מאוד נכתב על הנושא אשר כולל גם צריבה בתת המודע של העקרונות הללו, כלי עזר נוגדי דחיינות, וגם הסבר מה קורה כאשר האסטרטגיות הללו לא עובדות.

את המדריך ניתן להוריד ישירות דרך הקישור הבא:

https://drive.google.com/file/d/1bGEDlxFJ3fMDplgEuw6bJfiT4f7Slr27/view?usp=sharing

המאמר נכתב ע"י

עומר לוין – מנחה ומטפל NLP – אומנות ההגשמה