איך להוציא מוצר מבוקש,
בלי לתת לפרפקציוניזם לנצח ?

איך יודעים שהמוצר שלנו מושלם לפני שמשיקים אותו לאוויר העולם?

מה כדאי לעשות קודם- לבנות היטב את המוצר כולל כל התוכן, או להתחיל למכור קודם לפני שהמוצר גמור?
טיפ עסקי קטן- גדול שיחסוך לכם זמן, כסף וכאב לב בעסק.

 

טיפ עסקי קטן גדול- להתחיל מהסוף.
כשאתם מפתחים מוצר חדש
כמו סדנא, הרצאה, מוצר דיגיטלי, קורס, מפגש או כל מוצר אחר,
כמעט באופן אוטומטי אתם הולכים קודם כל לבנות את המוצר עד תום ורק אחר כך הולכים למכור אותו. אז תעצרו רגע.

אני אומרת, הפוך גוטה. תתחילו מהסוף!

קודם תמכרו כרטיסים, ואחר כך תסגרו את המצגת, כנסו לפרטי, תבינו מה הולך להיות בכל דקה מהקורס הזה או מהארוחה או מהשיעור האינטרנטי.

ברור שצריך להבין מה אתם מוכרת ומה יוצא ללקוח מזה. אבל בכללי, ולא לפרטי פרטים, בשלב הראשון. רק כמסגרת עם תועלות ברורות, תמחור, מיקום והפרטים היבשים.

אחרי שאלה ברורים, לכו למכור! לא משנה אם זה כרטיסים לאירוע או מקומות בקורס או אפילו מוצר דיגיטלי בחינם כמגנט לידים לשירותים אחרים שלכם.

למה אני מציעה להתחיל מהסוף?

כדי שהפרפקציוניזם ישב בשקט ולא תהיה לו הזדמנות לזקוף את ראשו. אחרי שכבר יש לכם נרשמים, תהיו חייבים להתעמק ולפרט.
אחרי שקבעתם תאריך פתיחה, אין ברירה. יש דד ליין לסיים בו את מה שאמרתם שאתם נותנים. נראה את הפרפקציוניזם עובד עם זה. 😉
מעבר לזה, לא תאמינו כמו מוטיבציה תהיה לכם אחרי שאנשים כבר יבקשו וישלמו על המוצר שלכם! החוכמה היא לא לחכות שהמוצר שלכם יהיה מושלם, אלא שיהיה מספיק טוב כדי שתוכלו להוציא אותו.
בכל מקרה, בסבבים הבאים יהיו עוד תיקונים. תשאלו את גוגל ואפל, הם עובדים בדיוק אותו דבר וכל הזמן משפרים תוך כדי תנועה. (בכל זאת, צריך למכור את המוצר הבא).
החברות הכי חכמות בשוק הן אלה שמוציאות מוצר ושואלות את המשתמשים שלהן על אופן השימוש, כך שהשדרוגים יהיו משמעותיים ומחוברים ללקוח.
כל הקונספט של הד-סטארט הוא בדיוק כזה. מוכרים לציבור מוצר שעוד לא יוצר ועוד לא קיים, ואנשים קונים בכל זאת. קסם!

נשמע לכם הזוי? לא מאמינים לי שזה עובד?

תנסו על משהו קטן… כמו מתנה למשהו שאתם יכולים לתת.
מתאמנת שלי בשם אסתר ישבה לפגישה והתלבטה (כבר חודש) על איך נכון להוציא מדריך תרגול יוגה לילדים.
שאלתי אותה מה יניע אותה להכין כבר את המדריך הזה שיגדיל את רשימת התפוצה שלה?
היא כמובן התחמקה מתשובה ברורה, אבל עלה שם הרצון שאנשים יבקשו את המדריך ורק אז היא תרגיש בנוח או בלחץ לגשת ואשכרה להכין אותו.
אז במהלך אותה הפגישה ממש, הצעתי לה לשחק בהתערבות קטנה. אמרתי, שאני אכתוב פוסט בפרופיל שלה, שמזמין גננות ומורות להוריד את המדריך.
מי שרוצה שיכתוב את המייל שלו בתגובות. וסיכמנו שאם תהיה תגובה אחת- היא מתחייבת להכין את המדריך עוד היום.
נחשו מה? כבר בפגישה היו שלוש תגובות שהתעניינו במדריך הזה וסינדלו אותה. יומיים לאחר מכן, היא סימסה לי שיש כבר 113 מתעניינים במדריך…
היה שווה לקפוץ למים בשביל זה, למרות שעוד לא היה מה לשלוח בכלל?

אז מה איתכם, הולכים לזרוק את התיק מעבר לגדר ופשוט עושים את זה או ממשיכים לספר סיפורים שהמוצר שלך עוד לא מספיק מושלם?

 

באהבה,
סיוון צברה – פיית העסקים
מנהלת קהילת הפייסבוק פרפקציוניסטיות משווקות