1-700-70-10-88 התחברות חודשיים חינם מ-ע-כ-ש-י-ו

איך נכון להנפיק חשבוניות מס ללקוח?

מאת: יורם שיפר

חשבונית מס – לשם מה?

הפקת חשבונית מס היא למעשה תיעוד על תשלום עבור קבלת שירות מחנות או כל עסק אחר. היא מתעדת את המחיר, המוצר והיום בו נתקבל הכסף עבור השירות. אחת לשנה על בעל העסק להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה, המתעד את המחזור השנתי שלו. רואה חשבון בונה את הדוחות ומתעד את כל ההכנסות וההוצאות, ניהול תזרים מזומנים ואשראי, דוחות מע"מ, ולמעשה הוא מנהל כספים של הגוף העצמאי. הוא גם דואג לשלם את מקדמות המס לאורך השנה ומכין את כל הבירוקרטיה הנדרשת לתיק במס הכנסה. החשבוניות צריכות להיות מסודרות ועוקבות, ולפיכך ישנן מספר דרכים להנפקתן.

אלו שירותים נוספים מעניק רואה החשבון?

מעבר לניהול תיק חשבונות העסק והגשת דוחות למס הכנסה, רואה החשבון מעריך שווי חברה או עסק במקרים של קנייה, מכירה או הקמת עסק חדש. הערכת שווי חברה כוללת ניתוחים של כל נכסי העסק, והיא צופה על העתיד מבחינה כלכלית באמצעות ניתוח שוק ההון על מנת לקדם את העסק. חוות דעת רואה חשבון הכרחית במצבים כאלו, ובשילוב של מומחים נוספים כמו עורך דין ויועצים, ההערכה מתבצעת באופן מקצועי ויעיל. הערכת עסקים קטנים מתמקדת במטרות מסחריות הקשורות במס.

 

הדרכים להנפקת חשבוניות

 

חשבונית מס באופן ידני – בעל העסק מדפיס בבית דפוס פנקסים בסדר רץ וכותב עליהם באופן ידני את פרטי העסקה בשני העתקים. את המקור הוא נותן ללקוח, העתק אחד שומר לצרכי מס הכנסה והעתק נוסף נשאר בשבילו.

הפקת חשבונית באינטרנט, חסכונית ואקולוגית – זוהי חשבונית מקוונת שניתן להנפיק בחינם. מכיוון שאין צורך בפנקס, היא צורכת פחות נייר. אין צורך לחתום עליה באופן ידני כיוון שיש לה חתימה אלקטרונית. כמו כן, ניתן לשלוח אותה באינטרנט ללקוח ובסוף השנה גם לרואה החשבון. חברת Invoice4u מפיקה חשבוניות דיגיטליות כאלו בתשלום חודשי.

קופה רושמת – בעלי עסקים קטנים, חנויות ורשתות שיווק, מפיקים את החשבונית באמצעות קופה. במקרים רבים זוהי גם קבלה, וכך אין צורך להצמיד אליה קבלה ידנית.

זיכוי הלקוח – הנפקת חשבונית מס זיכוי מסופקת ללקוח במידה והוא מחזיר את המוצר. הלקוח יחתום על הזיכוי לאישור קבלת הכסף באשראי, מזומן או תעודת זיכוי.

לסיכום, משרד רואי חשבון מעניק שירותים רבים הקשורים בתחום הפיננסי של עסקים גדולים וקטנים. הוא מספק חוות דעת משפטית וליווי לעסק וכל מה שקשור לניהול הכספים: בניית תקציב, התנהלות מול גופים, חיפוש מקורות מימון ואשראי וניתוח דוחות לצרכי מס. עסק הבונה את עצמו וגם עסק קיים, ככל שיהיו גדולים יותר, הם חייבים לתת לרואה החשבון לנהל את הפן הכלכלי והתקציבי של העסק.

יורם שיפר

יורם שיפר – רואה חשבון ואחד מבעלי משרד רו"ח זיו, שיפר ושות'.
יזם בתחום האינטרנט. בין היתר פיתח מערכת להנהלת חשבונות דיגיטלית
ומערכות נוספות שנועדי לסייע לבעלי עסקים להמריא גבוה.