ניהול הוצאות – כללים חשובים!
- בדף הראשי תמצאו ,תיבת חיפוש בה יש לרשום הכנסות, הוצאות או קניית ציוד ורכוש – חשוב לסווג את הרישום בצורה נכונה .
- שימו לב שכאשר אתם רוכשים ציוד כלשהו לעסק לשימוש לטווח ארוך ושעלותו היא מעל 1000 ש"ח עליו להיכנס לקניית ציוד ורכוש,
שהמשמעות שלו היא שלא תקבלו זאת כהוצאה שוטפת אלא בצורה של פחת לאורך מספר שנים. - לעובדים מהבית – יש לרשום רק את החלק היחסי המוכר מההוצאה ולא את כל הסכום, המערכת איננה מחשבת את הסכום היחסי של ההוצאות הנרשמות במקרה זה.
- יש לבצע את כל הרישומים עם המע"מ – המערכת יודעת להפריד את המע"מ על פי החוק בהתאם לסיווג ההוצאה, ולכן יש להקפיד על סיווג נכון ( נא לשאול בכל מקרה של ספק).
- חל איסור מוחלט על רישום הוצאות פרטיות במערכת הנהלת החשבונות העיסקית לרבות הוצאות עסקיות המעורבות עם הוצאות פרטיות אלא אם הדבר הותר במפורש כגון טלפונים, רכב וכדומה
(לכן רכישת מקרר הביתה היא לא הוצאה מוכרת גם אם אתם מחזיקים את הכיבוד ללקוחות שם, ורכישת ארנק היא לא הוצאה מוכרת גם אם כל כספי המיסים שמורים היטב שם).
תמיד תשאלו את עצמכם האם ההוצאה הנ"ל היא חלק מיצור ההכנסה ואיננה משרתת אותי באופן פרטי. - דאגו לבצע ביקורת על הרישומים שלכם, הן על ידי הצגת דוח של הכרטיסים- פיתחו את הכרטיסים ע"י לחיצה על הפלוס בצד וצפו במה יצרתם, וודאו סדר רץ של חשבוניות בהכנסות,
ודאו שלא שכחתם לרשום הוצאות, בידקו את הסכומים, אפילו שהם הופרדו מהמע"מ וראו שלא טעיתם בסדרי הגודל של הסכומים (לא רשמתם הוצאות דלק בסך 20,000 ₪ במקום 200 ₪ ) ,
והן על ידי הצגת דוח רווח והפסד – בעזרתו ניתן ללמוד על רווחיות העסק וסבירות הנתונים. - אל תיבהלו אם אתם מגלים שהמערכת "לא יודעת" להפריד את המע"מ כראוי מהסכום, לפעמים לא מגיע לכם 100% מע"מ כמו למשל בהוצאות רכב, או הוצאות שאין בהם מע"מ כמו ביטוחים.
- רישום מספר אסמכתא של כל חשבונית – ניתן להסתפק ברישום 4 ספרות אחרונות.
- שדה פרטים – לרשותכם מקום ל 20 סימנים, יש לתאר בקיצור ובבירור את הרישום, ואין זה המקום לרישומים ארוכים ומורכבים.
- גם אם טעיתם – לא נורא תמיד ניתן לתקן ורק זה שלא עושה לא טועה.
- סידור המסמכים – יש לרשום על גבי כל מסמך את מספר הפעולה שנקבע ע"י המערכת ולתייק אותו בקלסר, מלמטה כלפי מעלה (המסמכים יישארו ברשותכם עד למועד עריכת הדוח השנתי).
- לכל רישום יש מספר תנועה – יש לרשום את מספר התנועה על גבי המסמך ולתייק אותו לפי סדר רץ ,
בדרך כלל התנועות הכוללות מע"מ מקבלות 2 מספרים – בשל הפרדת הסכום על ידי התוכנה למע"מ ,יש לרשום את מספר שתי התנועות על גבי המסמך.
אילו הוצאות לרשום?
ככלל יש לרשום כל הוצאה אך ורק אם היא מתייחסת לעסק ונועדה לייצור הכנסה.
כאשר תיכנס למסך רישום הוצאות בתוכנה תראה את כל סוגי ההוצאות האפשריות ממוינות לפי סדר ה א-ב עם הסבר רלוונטי קצר.
אילו הוצאות לא לרשום?
אין לרשום הוצאות פרטיות או הוצאות שאינן מתייחסות לעסק.
אין צורך לרשום את התשלומים לקרנות השתלמות, קופות גמל ותשלומי ביטוח לאומי כעצמאי – תשלומים אלה יכללו באישור שנתי שיונפק לך לאחר תום שנת המס והם יכללו בדוח השנתי כניכוי אישי על פי האישור הנ"ל, אותו עליך למסור יחד עם כל המסמכים כאשר יערך עבורך הדוח השנתי למס הכנסה.
תשלום דו"ח לרשות המיסים
ניתן להגיש ולשלם את הדוחות השוטפים – ישירות באתר רשות המיסים
הדיווח המקוון מקנה אפשרות לדיווח מאוחר מה 15 לחודש ,כלומר ,דיווח באמצעות אתר רשות המיסים למע״מ ומקדמות מקנה אפשרות לדיווח עד ה 19 לחודש בשעה 18:30